چه تیمی با ویگان مصاف می کند؟!

                                دیدار برگشت مرحله ی نهایی جام اتحادیه ی انگلیس

                     

                        یونایتد-بلکبرن،کدام یک فینالیست می شوند؟

امشب تیم های نچستر یونایتد و بلکبرن روورز در دیدار برگشت مرحله ی نهایی جام اتحادیه ی انگلیس موسم به لیگ کاپ را در اولدترافورد برگزار می کنند تا تکلیف تیم فینالیست را روشن نماید. دیشب تیمهای ویگان و آرسنال برای مشخص کردن اولین فینالیست به مصاف هم رفتند که ویگان بازی را 2 بر 1 باخت اما با توجه به قانون گل زده در خانه ی حریف به دیدار فینال راه یافت. مارک هیوز سرمربی بلکبرن با خاطره ای خوش  پا به ورزشگاهی می گذاردکه سالهای متمادی در ان توپ زده و برای شیاطین سرخ گل نی کرده بود. خاطره ی هوش او در روز شنبه 24 سپتامبر گذشته رقم خورد ، در ان روز بلکبرن در رقابتهای لیگ برتر میزبان خود را 2 بر یک شکست داد تا اولین باخت انها در این فصل را رقم بزنند.دو تیم برای چهارمین بار  در جام اتحادیه بازی می کنند که اتفاقا بار اول در همین مرحله بود که دو تیم در روز 7 ژانویه 2003 در دیدار رفت که در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد به تساوی 1 بر 1 رسیدند. پل اسکولز در دقیقه 58 برای یوناتد گلزنی کرد، اما تامپسون 3 دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاندند.

در بازی برگشت که در روز 22 ژانویه انجام گردید یونایتد در اوودپارک حریف را 3 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت، هرچند که در بازی پایانی مغلوب لیورپول شد.

ابتدا اندی کول مهاجم سابق یونایتد در دقیقه  ی 12 تیمش را پیش انداخت ، اما پل اسکولز پیش از پایان نیمه اول 2 بار در دقایق 30 و 42 به گلزنی پرداخت. در نیمه ی دوم رود فن نیستلروی از روی نقطه ی پنالتی نتیجه را 3 بر 1 کرد. در بازی رفت این فصل ، دو تیم در اوودپارک به تساوی 1 بر 1 رسیدند.اوییس ساها در دقیقه 30 برای یونایتد گل زد، اما پدرسن 5 دقیقه بعد باز یرا به تساوی کشاند تا سرنوشت این دیدار امشب مشخص شود.

در دیدار 24 سپتامبر لیگ برتر هم پدرسن 2 گل به یونایتد زده بود تا تک گل فن نیستلروی بی ثمر باشد.حالا بازگشت به ورزشگاه اولدترافورد ، با چنین خاطره ای برای مارک هیوز  قطعا لذت بخش خواهد بود، اما یک مساله برای همگان روشن است ، اینکه نه یوایتد و نه بلکبرن به این نتایج دل بسته اند، بلکه هر دو تیم قصد دارند تا به دیدار پایانی گا بگذارند، بخصوص یونایتد که به خوبی می داند در لیگ برتر  قهرمان نمی شود، پس باید در این رقابتها خود را به فینال برساند.

  19 سال از اخرین قهرمانی!

هر دوتیم در شرایط روحی مناسبی به سر می برند و بدون شک باز یجذابی خواهید دید.امشب مورتن گامست پدرسن دوست دارد دوباره نامش را به عنوان گلزن این مسابقه مطرح سازد و گریه ی سیاه شیاطین سرخ شود!

ایا مردان فرگوسن به او چنین اجازه ای را خواهند داد با خیر؟!

منچستر یونایتد با پیروزی دیر هنگام مقابل لیورپول  خود را برای این بازی اماده ساخته ضمن انکه بلکبرن در زمین نیوکاسل یک بر صفر پیروز شده و شرایط به گونه ای است که هیچ یک یک از دو تیم خود را از پیش برنده نمی داند.

برنامه ی بازی:

                                ورزشگاه اولدترافورد

                      30/23 :منچستر یونایتد .....بلکبرن روورز (1-1)            

خبرهای داغ

فر گوسن در یونایتد می ماند

دیوید گیل گفت سرالکس فرگووسن سال های زیادی مربی منچستر ماند. پس از خروج از لیگ قهرمانان شلیعه کنار گذاشتن فرگوسن شنیده  می شد ولی فرگوسن هرگز شمشیرش را زمین نگذاشته. گیل گفت: ((الکس حمایت کامل هر که در باشگاه است را دارد.او انرژی و شور دارد که ما را مطمن می کند که به ان بالا برای جنگ بر سر لیگ بر می گردیم.

سرالکس بهترین مربی منچستر بوده اگر بهترین مرلب فوتبال اروپا نبوده باشد و ما به آینده نگاه می کنیم. ما رقم زیادی در بازار ژانویه خرج کردیم  و در تابستان دوباره خرج می کنیم.بنابراین سرالکس برای سال های آنده اینجاست.))او شایعات را حذف کرد.

 

 

کاهش سود مالی منچستر

منچستر یونایتد در سال مالی 2005، 46 میلیون پوند سود کرده که نسبت به بک سال قبل 3/12 میلیون پوند کاهش نشان می دهد. دیوید گیل این را به دلیل کاهش پرادخت تلویزیونی می داند. رییس اجرایی یونایتد گفت: <<سال بسیار پر سودی برای باشگاه بوده اما به رغم کاهش، مالکوم گلیزر با نتایج راحت است.>> گیل از پرداخت 5/1 میلیون پوند به واسطه ها یرای خرید رونی هم حمایت کرد: <<ما در بازار برای بازیکنان جهانی وراد عمل می شویم و یکی از هزینه ها در خرید آنها سرویس واسطه هاست.

در این مورد ویژه  اگر رونی مجبور به پرداخت پول می شد دستمزد بیشتری می خواست.پول باید از یک جایی می آمد، این بازتابی از ان بازاری است که در ان کار می کنیم.>> منچستر برای سالهای بعد پیش بینی درآمد زیادی را دارد.ورزشگاه انها بزرگتر هم می شود.

 

 

واکنش نویل به هواداران

گری نویل ، کاپیتان منچستر یوناتد با جریمه احتمالی اتحادیه به خاطر توهین به تماشاگران لیورپو در جربان دو تیم روبرو می شود.پس از گل فردیناند او در کنار زمین رو بروی هواداران لیورپول دوید و جشن گرفت. مفسر شبکه ی اسکای که فیل نویل بود، گفت:<<برادرم همیشه وقتی لیورپول را شکست می دهد به این شکل جشن می گیرد.این معنای زیادی برای او دارد و فکر می کنم باید بگذاریم او کارش را بکند.>> در جریان بازی تماشاگران لیورپول نویل را اذیت کرده بودند و او هم در پایان دستش را بسوی آنها بالا گرفت.

 

 

شکایت پلیس از نویل

پلیس شهر منچستر از گری نویل برای شیوه  یجشن گرفتن گل پیروزی یونایتد برابر لیورپول به اتحادیه ی فوتبال انگلستان شکایت کرد.مدافع تیم ملی انگلستان و کاپیتان یونایتد پس از گل دقیقه ی 90 ریو فردیناند بابر رقیب دیرینه ، در حالی که دور میدان روبه هواداران لیورپول می دوید ، فریاد می کشید و پبراهنش را می کشید و آرم باشگاه را به انها نشان می داد. نبروهای امنیتی از این شادی نویل خشمگین شدند. در پیام پلیس منچستر آمده است: << سربازرس اندی هالت نامه ای نوشته و دران ابراز نگرانی کرده است. هیچ پرونده ی قانونی در این زمینه شکل نمی گیرد. اتحادیه می خواهد جشن های پس از گل بازیکنان انگلیسی کمتر شود. در دیدارهای هفته ی گذشته ی لیگ برتر آرین روبن مهاجم چلسی برای پریدن از تابلوی تبلیغاتی پس از به ثمر رساندن گل برابر ساندرلند با گرفتن کارت زرئ دوم اخراج شد.

 

 

پاتریس اورا ،مدافع فرانسوی منچستر یونایتد:

                                             در اولدترافورد سرم داد می زنند!

پاتریس اورا مهاجم فرانسوی باشگاه منچستر یونایتد که به تازگی به جمع شیاطین سرخ پیوسته ، می گوید که سخت تحت تاثیر فضای حاکم بر تیم ،  روابط بین بازیکنان و روحیات آنان قرار گرفته است. << می دانستم در اولدترافورد همه چیز برایم تازگی دارد . اینجا هیچ کس بی تفاوت نیست .با بی تفاوتی به شدت برخورد می شود. تمرین ها بسیار جدی است  و در طول ن همه به هم کمک می کنند تا تیم برای بازی آینده اماده شود. مرتب سر یکدیگر داد می زنند . من هم خیلی زود به این موضوع عادت کردم . در همان اولین تمرینی که با تیم داشتم گری نویل سرم داد زد و از من خواست تمرکز بیشتری داشته باشم. باید بگویم این فضای تازه مسولیتی که هریک از بازیکنان تیم در برابر بازی گروهی حس می کنند، برایم خیلی جالب است.>>

اورا می گئید که خیلی زود با بازی منچستر یونایتد و مدافعان تیم هماهنگ شده است. << اینجا همه به من کمک می کنند تا با همه چیز بویژه بازی  تیم آشنا شوم. اولدترافورد مدافعان بزرگ و با تجربه ای دارد.از اینکه کنار ریو ریو فردیناند باز ی میکنم خیلی خوشحالم.می گویند او تکنیک های خاص خود را دارد. دوست دارم با انها اشنا شوم. در لیگ برتر موفقیت یک مدافع به قدرت بدنی و تکنیک او بستگی دارد.>>

اورا از اعتماد به نفس زیادی برخوردار است و این را در بازی ها و همین طور مصاحبه هایش نشان میدهد.

<<بی تردید بازی من عوض نمی شود چون من خوب بازی می کنم اما پیشرفت بیشتر و اشنایی با بازی ها و تکنیک های تازه ی دفاعی به من فرصت می دهد بازی ام را کامل کنم. در لیگ برتر فوتبال شکل دیگری دارد. می توانم بگویم با فوتبال لیگ فرانسه متفاوت است. باید بازی ام را با تمام این تازگی ها و تغییر ها هماهنگ کن.>> اورا از قدرت بدنی خود رضایت دارد.

<< من همیشه به قدرت بدنی ام اهمیت داده ام و فکر می کنم یک مدافع قبل از هر چیز باید روی ان کار کند. در واقع این اولین سلاحی است که در بازی به کار می گیرد.چنانچه قدرت بدنی خوبی نداشته باشد ، در کارهای تکنیکی هم موفق نخواهد بود.>>

 

 

مصدوم های جدید

پزشک تیم منچستر یونایتد اعلام کرد که "پل اسکولز" که چندی پیش دچار میگرن شده بود حالا با اسیب دیدگی چشم راستش نمی تواند تا پایان فصل یونایتد را همراهی کند.همچنین " جان اوشی " هم در بازی با لیورپول دچار مصدومیت شده و تا 3 ماه نمی تواند تیم را همراهی کند.با این اوصاف اوضاع تیم منچستر یونایتد بویژه خط هافبک آن بسیار بحرانی است. این دوران بحرانی پس از اخراج روی کین آغاز شد.

چند خبر کوتاه

سولسشاﺋر تمدید می کند

اوله گونار سولسشاﺋر درآستانه  ی تمدید قرارداد با منچستر یونایتد قرار دارد.سرالکس فرگوسن، سرمربی اسکاتلندی شیاطین سرخ در این باره گفت: راجع به تمدید با سولسشاﺋر با دیوید گیل(مدیر اجراییی باشگاه) مذاکراتی را پشت سر گذاشته ام.سولسشاﺋر مهره ای است که برای حضور او در باشگاه هیچ شک و تردیدی ندارم زیرا از اراده ای مستحکم برخوردار است.شاید او در حال حاضر در بهترین شرایط ممکن نباشد،اما در دیدارهای مختلف سطح واقعی فوتبال او را شاهد بوده ایم.

حرکات خیره کننده ای در زمین انجام می دهد و فوتبال او واقعا خیره کننده است.تنها مساله مهم در حال حاضر ،حضور موفق در دیدارهاست و هر چه که بگذرد ،او بهتر عمل خواهد کرد.

 

 

پارک جی سونگ در جام جهانی

هافبک تیم ملی کره ی جنوبی مدعی است،در جام جهانی 2006 آلمان بازی های بهتری را نسبت به دیوید بکام به نمایش خواهد گذاشت.بسیاری از کارشناسان معتقداند پارک جی سونگ که از مهره های کلیدی تیم منچستر یونایتد محسوب می شود، می تواند جای خالی بکام که سال ها در اولدترافورد بازی می کرد را بگیرد.ستاره کره جنوبی تاکید کرد:شاید در وضعیت ظاهری مانند نکام خوش تیپ نباشم اما در بازی فوتبال مانند وی بازی خوبی را به نمایش بگذارم.وی افزود: بازی در منچستر کار بسیار دشواری ایت چرا که بازیکنان تحت فشار و استرس قرار دارند ولی قصد دارم توانایی خود را در این تیم انگلیسی نشان دهم.سونگ اظهار داشت: از کوچکترین فرصت ها نهایت استفاده را برای جلب نظر سرمربی خواهم کرد.مطمن هستم در اینده جایگاه پابتی را در منچستر یونایتد پیدا خواهم کرد.

یونایتد با شانس پیروز شد

لیگ برتر فوتبال انگلیس

Manchester United 1

Liverpool 0

 

یونایتد ها به این پیروزی نیاز داشتند و مردان آنفیلد بیشتر.یونایتد تا آخر یازس از چپ حمله می کرد.اما با گذشت زمان کمتر راه نفوذ پیدا می کردند.اما یک خوشحالی کامل و پیروزی مانند سطل آبی بود که روی لیورپولی ریختند.یونایتد ها مدیون فردیناند هستند چون او از راه رسید و با ضربه ی سر پیروزی را برای آنها به ارمغان آورد.

 

  این یک بازی کلاسیک بسیار سخت بود،اما کوبیدن لیورپول در این جا مایه ی سربلندی و در نهایت پیروزی شد که انجام آن برای احتیاج به امتیاز داشتن الزامی بود.هواداران لیورپول به اولدترافورد آمده بودند تا با به  احتزاز درآوردن عدد 5 ،اشاره به جام های اروپایی خود کنند و نیز  با خواندن آهنگ ساده ی :" شما در استانبول کجا بودید" یونایتد ها را تحقیر کنند.

اما اواز انها نتوانست روی جو اولدترافورد تاثیر بگذارند.در نیمه ی اول بازی پایاپای دنبال می شد و جبرییل سیسه یکی از موقعیت های خوب گل زنی را برای لیور پول از دست داد،هم مانند نیستلروی که در آخرین دقیقه ی نیمه ی اول می توانست گلی به ثمر برساند.اما درنیمه ی دوم با تعویض اوشی و وارد شدن ساها یونایتد آهنگ تهاجمی به خود گرفت .در طرف مقابل هم لیورپولی ها تازه فهمیدند که باید حمله کنند!

از این رو انها فشار زیادی روی یونایتد اوردند اما سیسه باز هم نتوانست  قهرمان اروپا در موقعیت های بسیار خوبی به گل برساند.اما فرار های رونی سخت خط دفاع لیورپول را ازار می داد که جز با خطا کرده راهی برای مهار او نداشتند.در دقایق پایانی یونایتد کمی فشار اوردند تا تونانستند یک ضربه ی ازاد از سمت چپ بدست اورند.این اخرین موقعیت انها بود.گیگز برای زدن توپ خیز برداشت و توپ را با قوسی خوب جلوی دروازه فرستاد.در این میان فردیناندی که عقب ایستاده بود به جلو امد و ضربه ی سر گل را به ثمر رساند تا لیورپولی ها پرچم هایشان  را پایین بیاورند و اولدترافورد پر از شادی شود.

این سومین گل فردیناند در این فصل بود که مانند دو گل دیگر سرنوشت ساز بود.

هفته بیست و سوم لیگ برتر:منچستر یونایتد-لیورپول/19:30

                                                        

                                                                                

 

    من سرخ هستم و تو قرمز  

                                                                                                                                     

روش فرگوسن و بنیتز در مربیگری با یکدیگر متفاوت است ولی هر دو اصول گرا هستند و به نظام آهنین اعتقاد دارند.در حقیقت بنیتز اسپانیایی نسخه ی آرامتر فرگوسن اسکاتلندی به شمار می رود که به مربی گری عشق می ورزد.او هم انرژی فراوانی صرف کرد تا از لیورپول تیمی ساخته و پرداخته بسازد ،بسان فرگوسن که طی چند فصل در یونایتد بسیار منظم و منظبط خود را قوام بخشید. اگر فرگوسن با آبردین کوچک در اسکاتلند درخشید،بنیتس با والنسیا برابر بارسلونا و رﺌال مادرید ،غول های لالیگا نامش را بر سر زبان ها انداخت.در کنار اینها هر دومربی همیشه به آینده نگریسته اند و به پیروزی های گذشته قناعت نکرده اند.

هر دو تیم 13 مسابقه ی لیگ را با برتری پشت سر گذاشته اند و هر دو پشت سر چلسی به سر می برند.یونایتد فقط 1 امتیاز بیش تر از لیور پول در کیسه دارد آن هم با 2 بازی بیشتر!آنها تا کنون 66 بار لیورپول را شکست داده اند و 56 بار شکست خورده اند و 50 تساوی در کارنامه ی رویایی 2 تیم جلب نظر می کند، ولی امروز هر دو تیم به پیروزی نیاز دارند نه کمتر.فرگوسن و بنیتس که هر دو قهرمان اروپا شده اند،مردانشان را رودرروی هم به میدان می فرستند.

 

نکاتی در مورد بازی:

یونایتد ها>>*پس از پیروزی 5 بر صفر برابر برتون در اولدترافورد برابر لیورپول به میدان می روند ولی سایه ی شکست 3 بر 1 برابر منچستر سیتی بر سرشان سنگینی می کند.با این وصف الکس فرگوسن مدت هاست در دو دیدار لیگ به طور پیاپی مغلوب نشده است.آنها آخرین بار در 9 و 20 آوریل سال پیش در دو دیدار متوالی برابر اورتون و نرویچ شکست خورده اند.

*یونایتد در پی کسب سومین پیروزی برابر لیورپول طی 4 دیداری است که در اولدترافورد با این رقیب قدیمی انجام داده .آنها لیورپول را فصل گذشته 2 بر 1 با دو گل سیلوستره شکست دادند و ریو فردیناند پس از 8 ماه غیبت به میدان بازگشته بود.

*شکست 3 بر 1 مقابل منچستر سیتی تنها شکست یونایتد در 12 دیدار لیگ و جام اتحادیه بود.آنچه نوار 11 دیدار بدون شکست را پاره کرد.

*طی 17 مسابقه آخر در لیگ برتر فقط برابر آرسنال در 3 ژانویه گلی به ثمر نرساندند.آنها در 18 سپتامبر برابر لیورپول نیز به تساوی بدون گل در انفیل دست یافتند.

*یونایتد فقط در 4 دیدار این فصل لیگ دروازه اش را بسته نگه داشته است.

*در سه دیدار آخر در اولدترافورد ویگان،وست بروم و بولتون را خرد کرده اند و 11 گل به ثمر رسانده اند که رکوردی غبطه آور است و به دنبال چهاردهمین دیدار بدون شکست در خاه هستند.

*در 5 دیدار از 6 مسابقه ی اخیر در اولدترافورد پیروز شده اند و آخرین شکست آنها در خانه با نتیجه ی 2 بر 1 در 24 سپتامبر مقابل بلکبرن رقم خورد.

*رود فن نیستلروی با 18 گل بهترین گل زن لیگ برتر است.

* ون نیستلروی و وین رونی جمعا 26 گل از 41 گل یونایتد در لیگ را به ثمر رسانده اند.

*ادوین فندرسار یرای صد و پنجاهمین بار در لیگ برتر به میدان می رود.

*آلن اسمیت در صورت ورود به میدان پنجاهمین دیدار خود را برای یونایتد انجام می دهد.

*کریستیانو رونالدو محروم است.

 *فرگوسن قص دارد پاتریس اورا و ویدیچ تازه وارد را به میدان بفرستد.